Förbjud fulhet!!!

Jag läste att ett av argumenten mot allmän rösträtt, nån gång för tusen år sedan, var att man fruktade att Sverige skulle bli ett land som styrdes av medelmåttor. Eftersom medborgarna har någon slags förkärlek till att rösta på den kandidat som är mest lik dom själva så skulle politikerna försöka att framstå som smått efterblivna och trögtänkta, allt för att vinna sympatier hos pöbeln. Och det måste jag ju tillstå, att dom farhågorna har besannats med råge. 

Demokrati är ett annat ord för minoritetsförtryck, det säger sig självt. Och just nu är det jag som är förtryckt av medelmåttor och socialdemokrater utklädda till moderater, centerpartister och folkpartister. Kristdemokraterna är till och med värre än sossar, dom är trotskister. En av dom värsta sossarna är Maud Ohlofsson, en hemsk medelmåtta som håller på att älta om småföretag hela förbannade tiden. Ska det vara nåt? Småföretag? Nej företag ska vara stora, gigantiska, rika och moderna.



Typisk folkpartist, antagligen Marit Paulsens brorsa!

Sverige skulle vara mycket bättre om jag bestämde allt. Fattigdom skulle inte finnas eftersom det då skulle förbjudas. Alla med en årsinkomst som understiger 450.000:- skulle omedelbart utvisas till Mongoliet. Där kunde fattighjonen umgås med jak-kossor och skitiga getter ute på nån jävla stäpp. Annat som skulle förbjudas är fulhet, omoderna kläder, läspning, sill och hårdrock.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0