Dwights Midsommar

Idag är det midsommarafton och det firar Dwight på traditionelt vis. Först ska jag dricka nubbe och sedan bege mig till folkparken i Norrköping och dansa kring midsommarstången och dricka nubbe. På eftermiddagen ska jag sitta på min balkong, äta tårta och dricka nubbe. Framåt kvällen blir det en och annan nubbe innan jag går för att leta reda på en finare fest där det ska ätas sillar och drickas nubbe. Sedan, när jag hittat lämplig fest, ska jag ringa Annie och bjuda dit henne på en nubbe. 
Jag har köpt fyra flaskor importerad nubbe av Jörgen, en affärskollega som arbetar inom den privata sfären när det gäller alkoholdistribution. Han är ytterst energisk, hans företag går strålande och han är ständigt på affärsresor till Puttgarden.

Glad midsommar på er kära vänner. 
Glöm inte att bete er med klass och stil.
Glöm inte att håna en fattig då och då, det sporrar dom att ta sig ur missären och bli riktiga människor.    

Kommentarer
Postat av: Sven-Ove

Bäste Dwight!

Jag tycker det är direkt o-passande att på detta sätt glorifiera spritandet. Tänk på att många ungdomar läser sådana här bloggar och tar in-tryck av folk som du! Skärpning!

2009-06-28 @ 23:55:02
URL: http://svenove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0