Politik på Dwight's sätt

I USA 1804 avgjordes en politisk diskussion mellan vicepresident Aaron Burr och statsmannen Alexander Hamilton genom pistolduell. Burr visade att han hade rätt genom att skjuta ihjäl Hamilton. Det kanske vore något för Sverige idag. Istället för allmänna val, som ju bara innebär en massa tjafs, babbel och SM i ljug, så kunde dom som var intresserade av att bestämma dom närmsta fyra åren träffas på en åker och skjuta på varandra. 

Det skulle innebära en behövlig sanering i politikerledet och bara dom mest hängivna och dugligaste skulle finnas kvar. Jag tror att mina chanser till världsherravälde skulle öka markant då jag ser mig själv som en mycket duglig skytt. Mina politiska motståndare skulle också tveka att skjuta på en så stilig karl som jag nu faktiskt är.

Kommentarer
Postat av: Magnat von der Oben

Vill härmed uttrycka min djupa vördnad för Dina väredefulla tankar.



Vi bättre bemedlade bör hålla ihop och utbyta erfarenheter för både vårt eget och civilisationens bästa. Tänkte därför ge Dig en liten inblick från olje- och ädelmetallbranschen.



Jag sysslar själv med olja i mindre skala, närmare bestämt förädling av oljeprodukter samt ädlare metall. Just idag upptäckte jag att Hageby Centrum hade införskaffat hypermodern teknologi för hantering av produkterna. Maskinparken gick mjukt, fjädrande och tyst, omgivningen var omsorgsfullt skött så hanteringen gick rent och snyggt till. Inga stinkande ölslattar som annas brukar fastna i maskinerierna hos mindre nogräknade dussinhandlare av kooperativ typ. Jag rekommenderar verkligen HC:s nya anläggning, varför köra Volvo när man kan åka Koeningsegg!



Även det administrativa sköttes professionellt av kamreren på Willys som snabbt och effektivt omvandlade värdechecken till likvida medel. Tyvärr var Systembolaget stängt eftersom det var söndag, annars hade jag firat min affär med en liten aperitif, nu fick jag nöja mig med en sexpack gröna Tuborg, styrka 2.8 volymprocent. Men jag känner en doft av framtidstro inom branschen, så anledning att fira lär vi nog ha även i morgon inom kollegiet.

2009-06-21 @ 20:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0