Dwight tycker till om rökning

1893 höll Doktor Thomas Allison på och tjatade om att rökning var farligt, det skulle han inte ha gjort. Eftersom alla visste att det inte alls var farligt att röka utan tvärtom, jättenyttigt, så blev Allison fråntagen sin läkarlegitimation och belagd med yrkesförbud. Han omskolade sig till bagare och hittade på fullkornsbrödet. Det vill säga; han använde billigt mjöl som inte var malt ordentligt. 

drthomasallinson
Idiot!

Eftersom folk i allmänhet känner släktskap och sympati med förlorare och tokhjon, så började fler och fler ansluta sig till Allison's villfarelser. Kulmen på det här daltandet med idioter ser vi idag; majoriteten av befolkningen är ickerökare och arga. Anledningen till att ickerökarna är dom argaste och gnälligaste medborgarna i samhället beror just på att dom är ickerökare. 

 Själv röker jag en finare tobakssort av bästa kvalitet som jag köper i lösvikt i kiosken som drivs av min affärskollega George. Jag röker vid speciella tillfällen såsom hel timme, vid halv timme, vid sol och vid dåligt väder. 

Vad ska vi göra åt det här problemet då? Min förhoppning inför framtiden är att det här minoritetsförtrycket ska få ett slut. Jag uppmanar mina rökande bröder och systrar att lära sina barn att röka. Eftersom barn oftast är klokare än vuxna så kommer dom barn som röker att bli förebilder för sina kamrater som inte fått rökandet med modersmjölken. Med lite hårt arbete så kommer rökarna att vara i majoritet inom 10 – 15 år och en ny världsordning kommer att råda. Samhället kommer inte längre att styras av arga och missunnsamma gnällkärringar utan av glada, generösa, fria individer som kan sätta sig ner och koppla av med ett hälsosamt bloss.

Kommentarer
Postat av: imse

Dessvärre kommer de glada individerna inte kunna göra annat än sitta, eftersom samtliga drabbats av lungcancer.



Svar: Jag skulle gärna vara en apa! En tjurskallig gorilladam. Det skulle passa mig!

2009-06-25 @ 12:24:24
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Dwight

Nej, nej, nej, helt fel tänkt. Man får cancer av att INTE röka. Tänk på att det är myndigheterna som kommit med påståendet att det skulle vara farligt och eftersom dom ljuger om precis allting annat så är det givetvis så att dom ljuger om rökning också.

Myndigheterna ljuger om allt och Dwight talar sanning om allt. Det är därför jag borde utropas till enväldig Kejsare i Sverige.

2009-06-25 @ 15:06:30
URL: http://dwight.blogg.se/
Postat av: Henrik

Bra skrivet Dwight! Jag tycker att du, stundtals, har mycket vettigt att säga. Även om, eller just för att, du lindar in det i någon slags psykedelisk dimridå.

2009-06-25 @ 16:28:23
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Jag tycka, att detta inlägg tyda å smak och stil. Rökning äro elegant, och tyda å klass och om-döme. Stå å dig. Rök så det ryker.

2009-06-26 @ 00:30:51
Postat av: Maria

"Anledningen till att ickerökarna är dom argaste och gnälligaste medborgarna i samhället beror just på att dom är ickerökare."



precis vad jag alltid har sagt!

2009-06-26 @ 11:21:22
Postat av: Erik David

Jag visste innerst inne att fullkornsbrödet var skapat av en hemsk människa.

2009-06-27 @ 18:38:15
URL: http://www.davidochdavid.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0